سوابق عملکرد تیمی درمورد مطالعات موردی در یک دوره مدیریت راهبردی اعلی
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
سوابق عملکرد تیمی درمورد مطالعات موردی در یک دوره مدیریت راهبردی اعلی
عنوان انگلیسی مقاله:
Antecedents of team performance on case studies in a strategic management capstone course
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - The International Journal of Management Education 15 (2017) 13-25
نویسنده:
Necmi Karagozoglu
چکیده انگلیسی:
Acquisition
of knowledge and skills through team-based case studies is a common
pedagogic approach in the strategic management courses. This study
explores why some student teams perform better in case study work than
others. Several variables associated
with team attributes and their effects on team performance were
examined. Results
showed that effects of the independent variables varied in relation to
subjective SA (“selfassessed”) team performance and objective EA
(“expert assessed”) team performance.
Except for the grade/performance orientation, other independent
variables, including team
process effectiveness, analytic orientation, learning orientation, and
advance preparation
showed a positive relationship, and diversity showed a negative
relationship with subjective SA performance. In contrast, only two
independent variables, advance preparation,
and diversity, were related to objective performance EA; the former had a
positive relationship and the latter had a negative relationship.
Keywords: Strategic management capstone course | Experiential learning |
Case studies | Student teams | Team-based learning | Team performance
چکیده فارسی:
کسب
دانش و مهارت ازطریق مطالعات موردی تیم – محور، یک دیدگاه رایج آموزشی و
پرورشی در دوره های مدیریت راهبردی می باشد. این مطالعه بررسی می کند که
چرا برخی تیم های دانشجویی در کار مطالعاتی موردی نسبت به سایر تیم ها
عملکرد بهتری دارند. چندین متغیر با ویژگی های تیمی همراه شد و اثرات آنها
روی عماکرد تیم بررسی شد. نتایج نشان داد که تاثیرات متغیرهای مستقل
دررابطه با عملکرد تیمی ذهنی " بررسی شده توسط خود فرد" و عملکرد تیمی
عینی "بررسی شده توسط کارشناس" متفاوت می باشد. به جز برای گرایش نمره ای/
عملکردی، سایر متغیرهای مستقل شامل سودمندی فرآیند تیمی، گرایش تحلیلی،
گرایش یادگیری و آماده سازی پیشرفته نشانگر یک رابطه مثبت و تنوع نشانگر یک
رابطه منفی با عملکرد تیمی ذهنی " بررسی شده توسط خود فرد" بود. برعکس،
فقط دو متغیر مستقل، آماده سازی پیشرفته و تنوع، با عملکرد تیمی عینی
"بررسی شده توسط کارشناس" رابطه داشتند؛ اولی رابطه ای مثبت و دومی رابطه
ای منفی داشتند.
کلیدواژه ها: دوره مدیریت راهبردی اعلی | یادگیری تجربی | مطالعات موردی | تیم های دانشجویی | یادگیری مبتنی بر تیم | عملکرد تیمی
حجم فایل: 177 کیلوبایت
قیمت:
38000 تومان
- ۹۶/۰۷/۲۹