معیارها و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی در بازاریابی S3M - :نگاشت مقاله مروری
سال انتشار:
2018
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
معیارها و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی در بازاریابی S3M - :نگاشت مقاله مروری
عنوان انگلیسی مقاله:
Social media metrics and analytics in marketing – S3M: A mapping literature review
منبع:
sciencedirect - elsevier - International Journal of Information Management 38 (2018) 270–276
نویسنده:
Nikolaos Misirlis, Maro Vlachopoulou
چکیده انگلیسی:
The purpose of this study is to present a mapping literature review and a classification for research articles
regarding social media metrics and analytics in marketing. The review covers 52 articles from peer review
journals and international conferences, from 2010 to 2016. These 52 articles are classified in 5 distinct categories
based on their: methodology of research, type of analysis, field of study, marketing objectives and social media type/
platform used. The findings of the study reveal which is the most used subcategory for each classification, trends
and tendencies. This review provides a base classification for researchers and an editable and continuously
augmenting typology for further research in the area.
Keywords: Social media | Social media analytics | Marketing | Literature review | Framework
چکیده فارسی:
هدف
از این مطالعه ارائه نگاشت مقاله مروری و طبقه بندی برای مقالات پژوهشی در
مورد معیارها و تجزیه و تحلیل رسانه اجتماعی در بازاریابی است. این بررسی
شامل 52 مقاله از مجله های مروری همتا و کنفرانس های بین المللی از 2010 تا
2016 است. این 52 مقاله بر مبنای روش تحقیق، نوع تحلیل، زمینه مطالعه،
اهداف بازاریابی و نوع رسانه اجتماعی آنها در 5 طبقه مجزا طبقه بندی شده
است.
کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی | تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی | بازاریابی | بررسی ادبیات | چارچوب
حجم فایل: 116 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان
- ۹۷/۰۴/۱۹