اثر متقابل انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در قصد مشتریان برای انتخاب خدمات بانکی
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
اثر متقابل انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در قصد مشتریان برای انتخاب خدمات بانکی
عنوان انگلیسی مقاله:
The interplay of counter-conformity motivation, social influence, and trust in customers' intention to adopt Internet banking services: The case of an emerging country
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Retailing and Consumer Services 28 (2016) 209–218
چکیده انگلیسی:
The aim of this paper is to shed light on the roles of counter-conformity motivation, social influence, and trust in explaining customers' intention to adopt Internet banking services. Data is collected from 245 respondents and analyzed using SmartPLS 2.0 M3. Results show that the intention to adopt Internet banking is mainly influenced by trust in the Internet banking services, followed by customers' counterconformity motivation and performance expectancy. Social influence and trust in the physical bank, however, have indirect impacts on customers’ intention to adopt Internet banking. Effort expectancy has no effect on it.
Keywords: Internet banking adoption | Counter-conformity motivation | Social influence | Trust | Performance expectancy | Effort expectancy
چکیده فارسی:
هدف این مقاله پرتوافکنی بر نقش های انگیزۀ ضد انطباق، تأثیر اجتماعی، و اعتماد در توضیح قصد مشتریان برای انتخاب خدمات اینترنتی بانکی است. داده ها از 245 شرکت کننده گرفته و با استفاده از تحلیل شده اند. نتایج نشان داده اند که قصد افراد برای انتخاب خدمات بانکی عمدتاً تحت تأثیر اعتماد به خدمات اینترنتی بانکی، پس از انگیزۀ ضد انطباق و انتظارات عملکردی است. اگرچه، تأثیر اجتماعی و اعتماد در بانک های فیزیکی بر قصد مشتریان در انتخاب بانکداری اینترنتی تأثیر مستقیم دارد. انتظارات تلاش تأثیری بر آن ندارد.
کلمات کلیدی: انتخاب بانکداری اینترنتی | انگیزۀ ضد انطباق | تأثیر اجتماعی | اعتماد | انتظارات عملکردی | انتظارات تلاش.
حجم فایل: 228 کیلوبایت
قیمت: 36000 تومان
توضیحات اضافی:
- ۹۴/۰۹/۲۶