یک مطالعه تجربی در مورد اعتماد بر بانکداری تلفن همراه: چشم اندازی بر کشورهای در حال توسعه
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
یک مطالعه تجربی در مورد اعتماد بر بانکداری تلفن همراه: چشم اندازی بر کشورهای در حال توسعه
عنوان انگلیسی مقاله:
An empirical study on trust in mobile banking: A developing country perspective
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Computers in Human Behavior 54 (2016) 453e461
چکیده انگلیسی:
Trust is essential for Mobile Banking (MB) adoption and usage. MB technology has the potential to improve people's quality of life and to bring efficiency to banks. In this paper, MB trust was addressed in Brazil, a developing country that has an enormous potential for expansion of banking services. We used Confirmatory Factor Analysis and Structural Equation Modeling to analyze the database, which was composed of 1077 questionnaires. In this study sample, determinants of trust had similar behavior when compared to determinants of trust previously pointed out in the literature. Our discussion indicated a kind of information asymmetry that could be mitigated in order to build trust in MB and promote its adoption. However, we observed a negative relationship between trust in MB and undergraduate course area (dummy variable for undergraduate courses in technology). The inclusion and analysis of this new variable, especially in developing countries, may contribute with the literature on MB adoption.
Keywords: Mobile banking | Technology adoption | m-Commerce | Trust | Questionnaire survey
چکیده فارسی:
اعتماد در بانکداری تلفن همراه (MB) جزو ضروری ترین پارامترهای استفاده و تبلیغ آن می باشد. تکنولوژی MB دارای پتانسیل افزایش کیفیت زندگی مردم و افزایش بهره وری در بانکداری می باشد. در این مقاله ، گزینه اعتماد MB در برزیل مورد خطاب قرار گرفت ، یک کشور در حال توسعه که دارای پتانسیل عظیمی در گسترش خدمات بانکی بوده است. ما از فاکتورهای تجزیه و تحلیل تائید کننده و معادلات ساختاری برای آنالیز مرکز داده ها استفاده کردیم که متشکل 1077پرسشنامه بود. در مطالعات نمونه ها ، عوامل موثر بر اعتماد MB دارای رفتار مشابهی بر عوامل اصلی اعتماد بانکی داشتند که در مقاله قبلی مورد بررسی قرار گرفت. بحث های ما نشان داد که عدم تقارن در این اطلاعات می تواند برای ایجاد اعتماد در MB و ترویج آن مفید می باشد. با این حال ، ما یک رابطه منفی میان اعتماد در MB در مناطق با تحصیلات کم مشاهده کردیم . تجزیه و تحلیل های این متغیر ها ، مخصوصا در کشورهای در حال توسعه ، ممکن است موجب تصویب و ترویج اعتماد در MB شود.
کلمات کلیدی: بانکداری تلفن همراه | فن آوری | تجارت همراه | اعتماد | پرسشنامه
حجم فایل: 401 کیلوبایت
قیمت: 36000 تومان
توضیحات اضافی:
- ۹۴/۰۹/۲۶