تناسب استراتژیک بین استراتژی های نوآوری و محیط کسب و کار در ارائه عملکرد کسب و کار
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
تناسب استراتژیک بین استراتژی های نوآوری و محیط کسب و کار در ارائه عملکرد کسب و کار
عنوان انگلیسی مقاله:
The strategic fit between innovation strategies and business environment in delivering business performance
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Int. J. Production Economics 171 (2016) 241–249
چکیده انگلیسی:
This
paper examines the role business environments (in terms of dynamism and
competitiveness) as
contingency factors which affect the effectiveness of different types of
innovation strategies (in terms of
product and process) in delivering business performance. Using the data
of 207 manufacturing firms in
Australia, this study shows that dynamic environments strengthen the
effect of product innovation on
business performance. Competitive environments, on the other hand,
weaken the effect of product
innovation on business performance, but strengthen the effect of process
innovation on business performance. Overall, this study demonstrates
the strategic fit between dynamism and product innovation
strategy as well as between competitiveness and process innovation
strategy. On the other hand, competitiveness also shows a strategic
mismatch with product innovation. The theoretical and practical
implications are discussed.
Keywords: Innovation strategies | Business environment | Strategic fit | Business performance
چکیده فارسی:
این
مقاله نقش محیط های کسب و کار را (در زمینه های پویایی و رقابتی بودن) به
عنوان عوامل وقوع که میزان اثرگذاری انواع مختلف راهبردهای نوآوری (در
زمینه های محصول و فرآیند) را در ارائه عملکرد کسب و کار، تحت تاثیر قرار
می دهد، بررسی می کند. با استفاده از داده های 207 شرکت ساخت و تولید در
استرالیا، این تحقیق نشان می دهد که محیط های پویا، تاثیر نوآوری محصول را
بر روی عملکرد کسب و کار، قوی تر می کند. از سوی دیگر، محیط های رقابتی،
تاثیر نوآوری محصول را بر روی عملکرد کسب و کار، ضعیف تر می کند، اما تاثیر
نوآوری فرآیند را بر روی عملکرد کسب و کار محکم تر می کند. به طور کلی،
این تحقیق، وجود تناسب راهبردی بین راهبردهای نوآوری در پویایی و نوآوری
درمحصول و نیز بین راهبردهای رقابتی بودن و نوآوری در فرآیند را نشان می
دهد. از سوی دیگر، رقابتی بودن همچنین وجود یک ناهماهنگی راهبردی با نوآوری
محصول را نشان می دهد. دلالت های تئوریکی و عملی، بحث خواهند شد.
کلیدواژه ها: راهبردهای نوآوری | محیط کسب و کار | تناسب راهبردی | عملکرد کسب و کار
حجم فایل: 213 کیلوبایت
قیمت: 36000 تومان
توضیحات اضافی:
- ۹۵/۰۱/۲۲