رفتار دوستانه در جوامع کارآفرین و شبکه های کسب و کار
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
رفتار دوستانه در جوامع کارآفرین و شبکه های کسب و کار
عنوان انگلیسی مقاله:
Conviviality behavior in entrepreneurial communities and business networks
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Business Research 69 (2016) 770–776
چکیده انگلیسی:
This article takes a step toward building of conviviality behavior in entrepreneurial communities and business
networks. The actual experience of entrepreneurs suggests the importance of convivial events in entrepreneurial
communities, especially to foster social and business networks in industrial markets. Yet little research effort has
been devoted to elucidating the factors at play in achieving such effects. With the aim of contributing to closing
this gap in the business literature, this study adopts a multidisciplinary approach to investigating and elaborating
on the concept of conviviality as this behavior influences business networks. Two cases of entrepreneurial
communities in the Italian fashion industry are examined with the aim of gaining insight on the role played by
conviviality in the development of the producers ability to conduct business in their respective industrial
markets. The main results of the paper include three research propositions for a research agenda regarding the
role of conviviality in entrepreneurial communities.
Keywords: Conviviality | Communities | Business marketing | Entrepreneurship | Networks | Fashion industry
چکیده فارسی:
این
مقاله مرحله ای را برای ساختن رفتار دوستانه در جوامع کارآفرین و شبکه های
کسب و کار معرفی می کند. تجربه واقعی کارآفرینی، اهمیت اتفاقات خوش گذرانی
در جوامع کارآفرین را به ویژه برای ایجاد شبکه های اجتماعی و تجاری در
بازارهای صنعتی، بیان می کند. هنوز تحقیقات اندکی به بررسی و توضیح عواملی
که در دستیابی به چنین تاثیراتی، ایفای نقش می کنند، اختصاص یافته اند. این
مقاله با هدف پر کردن این شکاف موجود در منابع علمی مربوط به کسب و کار،
یک دیدگاه میان-رشته ای را برای بررسی و تشریح مفهوم رفتار دوستانه اتخاذ
می کند چراکه این رفتار بر شبکه های کسب و کار اثر می گذارد. دو مورد از
جوامع کارآفرین در صنعت مُد ایتالیا، با هدف دستیابی به بینش هایی درباره
نقش ایفا شده توسط رفتار دوستانه در توسعه قابلیت های تولید کنندگان جهت
راه اندازی کسب و کار در بازارهای مربوطه خود، مورد بررسی قرار گرفتند.
نتایج اصلی این مقاله شامل سه موضوع تحقیقاتی در رابطه با نقش رفتار
دوستانه در جوامع کارآفرین می باشد.
کلیدواژه ها: رفتار دوستانه | انجمن ها | بازاریابی کسب و کار | کارآفرینی | شبکه ها | صنعت مُد
حجم فایل: 114 کیلوبایت
قیمت: 32000 تومان
توضیحات اضافی:
- ۹۵/۰۱/۲۲