شفافیت خود- پنداری : بررسی نقش آن در رفتار مصرف کننده
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
شفافیت خود- پنداری : بررسی نقش آن در رفتار مصرف کننده
عنوان انگلیسی مقاله:
Self-concept clarity: Exploring its role in consumer behavior
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Economic Psychology 46 (2015) 98–110
نویسنده:
Banwari Mittal
چکیده انگلیسی:
Even
two decades later since Self-Concept Clarity (SCC) first emerged in the
psychology
literature, this important concept has escaped the attention of consumer
psychologists. Distinguished in the psychology literature from the
concept of self-esteem, our study examines
the role of SCC in selected consumer behaviors. A survey of 301
consumers established that
SCC contributes to consumers’ general satisfaction with life and its
absence leads to such
consumer behaviors as susceptibility to interpersonal influence,
materialism, post purchase
doubt, shopping as escape, and use of products as identity bolsters.
This last set of results
shows that low SCC consumers, who by definition are inflicted with
self-confusion and
concomitant anxiety, use the marketplace as a coping resource. These
results suggest the
concept’s utility in extending our understanding of certain important
consumer behaviors.
Keywords: Self-concept clarity | Self-esteem | Materialism | Shopping as escape | Life satisfaction
چکیده فارسی:
حتی دو دهه بعد از زمانیکه شفافیت خود-پنداری (SCC) اولین بار در مقالات
روان شناسی پدیدار شد ، این مفهوم با اهمیت توجهات روان شناسان مصرف کننده
را به خود جلب کرد. در مقالات روان شناسی از مفهوم عزت نفس متمایز شد ،
مطالعه ما نقش SCC را در رفتار مصرف کننده انتخاب شده را بررسی میکند. یک
نظر سنجی از 301 مصرف کننده بیان کرد که SCC با رضایت کلی مصرف کننده از
زندگی ارتباط دارد و نبود آن منجر به بعضی رفتارهای مصرف کننده مانند
استعداد برای اثر میان شخصی ، مادی گرایی ، شک بعد از خرید ، خرید به عنوان
فرار ، و استفاده از محصولات به عنوان یکتایی هویت. این مجموعه اخیر از
نتایج نشان میدهد که مصرف کنندگان SCC کم ، که با تعریف با خود- سردرگمی و
اضطراب همراه ، از بازار به عنوان یک منبع مقابله استفاده میکند. این نتایج
استعمال مفهوم را در گسترش دانش ما از رفتارهای مصرف کننده معین پیشنهاد
میدهد
کلمات کلیدی : شفافیت خود-پنداری | عزت نفس | مادی گرایی | خرید به عنوان فرار | رضایت از زندگی
حجم فایل: 131 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان
توضیحات اضافی:
- ۹۵/۰۴/۱۴