درک رابطه بین رضایت ارتباطی، عدالت مشاهده شده و رفتار سازمانی شهروندی
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
درک رابطه بین رضایت ارتباطی، عدالت مشاهده شده و رفتار سازمانی شهروندی
عنوان انگلیسی مقاله:
Understanding the link between communication satisfaction, perceived justice and organizational citizenship behavior
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Business Research Volume 70, January 2017, Pages 214–223
نویسنده:
Sow Hup Joanne Chan, Ho Yan Isabella Lai
چکیده انگلیسی:
This
study broadens the application of the justice and OCB concepts beyond
pay and job satisfaction to capture
previously uninvestigated effects by examining the link between
communication satisfaction (CS), perceived justice, and organizational
citizenship behaviors (OCB) among Chinese employees. We predict
perceived justice will
mediate the relationship between CS and OCB. We also predict CS will
mediate the relationship between perceived justice and OCB. Quantitative
analyses were used to analyze the relationships. FsQCA was used as an
additional technique to test the mediating effect. Results show that OCB
were influenced by CS and perceived
justice. CS is a mediator between perceived justice and OCB. Perceived
justice is not a mediator between CS
and OCB. The finding points to the need for enhancing communication
practices and creating a fair working environment in order to encourage
discretionary behaviors. Theoretical and practical implications are
discussed
along with the limitations.
Keywords: Communication satisfaction | Human resources | Justice perceptions | Macau | Organizational citizenship behaviors
چکیده فارسی:
این
مطالعه کاربرد عدالت و مفاهیم رفتارهای سازمانی شهروندی و رضایت شغلی را
جهت به دست آوردن اثرات بررسی نشده قبلی از طریق بررسی رابطه بین رضایت
ارتباطی، عدالت مشاهده شده و رفتارهای سازمانی شهروندی در بین کارکنان چینی
مورد بررسی قرار می دهد. ما پیش بینی می کنیم که عدالت مشاهده شده در
رابطه بین رضایت ارتباطی و رفتارهای سازمانی شهروندی وساطت خواهد کرد. ما
همچنین پیش بینی می کنیم که رضایت ارتباطی در رابطه بین عدالت مشاهده شده و
رفتارهای سازمانی شهروندی وساطت خواهد کرد. از تحلیل های کمّی برای تحلیل
این روابط استفاده شد. از روش FsQCA به عنوان یک روش اضافی برای بررسی اثر
واسطه ای استفاده شد. نتایج نشان می دهند که رفتارهای سازمانی شهروندی از
طریق رضایت ارتباطی و عدالت مشاهده شده تحت تاثیر قرار می گیرد. رضایت
ارتباطی یک واسطه بین عدالت مشاهده شده و رفتارهای سازمانی شهروندی است.
عدالت مشاهده شده یک واسطه بین رضایت ارتباطی و رفتارهای سازمانی شهروندی
نیست. یافته ها نشانگر نیاز به ارتقای روشهای ارتباطی و خلق یک محیط کاری
منصفانه به منظور ترغیب رفتارهای احتیاطی هستند. دلالت های عملی و تئوریکی
به همراه محدودیت ها بحث می شوند.
کلیدواژه ها: رضایت ارتباطی | منابع انسانی | مشاهدات عدالت | ماکائو | رفتارهای سازمانی شهروندی
حجم فایل: 788 کیلوبایت
قیمت:40000 تومان
- ۹۵/۱۱/۲۲