دلبستگی به برند و محصول در یک محیط صنعتی: آثار بر وفادارای به برند
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
دلبستگی به برند و محصول در یک محیط صنعتی: آثار بر وفادارای به برند
عنوان انگلیسی مقاله:
Brand and product attachment in an industrial context: The effects on brand loyalty
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Industrial Marketing Management, Volume 53, February 2016, Pages 194–206
نویسنده:
Giuseppe Pedeliento , Daniela Andreini, Mara Bergamaschi, Jari Salo
چکیده انگلیسی:
The
role of attachment as a driver of industrial brand loyalty has largely
been investigated at the interorganizational level, while there is a
notable lack of studies on industrial buyers attachment to industrial
brands
and products. By researching an empirical setting in which buyers have
first-person experience of product use,
this study proposes the existence of brand attachment and product
attachment in an industrial context and
tests their influence on brand loyalty based on the results of a survey
of 317 owner-operators of heavy trucks.
Findings suggest that while brand attachment positively and directly
influences brand loyalty, product attachment indirectly drives brand
loyalty through the mediating effects of brand attachment. Product
irreplaceability,
however, was found to be a direct driver of brand loyalty. The current
research also proposes tests to measure the
relationship between the constructs of brand attachment and product
attachment. This research has several
managerial and theoretical implications indicating that paying attention
to the emotional meanings of industrial
brands and products is warranted, as are further studies on the
application of attachment in industrial marketing.
Keywords: Brand attachment | Product attachment | Brand loyalty | Owner-operators | Trucks
چکیده فارسی:
نقش
دلبستگی به عنوان محرکی در وفاداری به برند صنعتی به صورت گسترده ای در
سطح درون سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است، در حالی که هیچ مطالعه ای بر
روی دلبستگی خریداران صنعتی به به برندها و محصولات صنعتی وجود ندارد. این
مطالعه، با پژوهش یک موقعیت تجربی که در آن خریداران تجربه ی اول شخص از
استفاده ی محصولات را دارا هستند، وجود دلبستگی برند و دلبستگی محصول در
یک محیط صنعتی را نشان می دهد، و تاثیر آن بر وفادارای به برند را بر اساس
نتایج حاصل از یک پژوهش متشکل از 317 صاحب-راننده ی ماشین سنگین ، را مورد
آزمایش قرار می دهد. یافته ها حاکی از آن است در حالی که دلبستگی به برند
به صورت مستقیم و مثبت بر وفاداری به برند تاثیر می گذارد، دلبستگی محصول
به صورت غیر مستقیم از طریق آثار واسطه ای دلبستگی به محصول، منجر به
وفاداری به برند می شود. به هرحال، متوجه شدیم که محصول به صورت غیر
جایگزینی محرک مستقیم وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر همچنین آزمایش
هایی را جهت اندازه گیری رابطه ی میان ساخت های دلبستگی برند و دلبستگی
محصول ارائه می دهد. این پژوهش چندین مفهوم مدیریتی و نظری دارد که نشان می
دهد که توجه کردن به معانی عاطفی برندهاو محصولات صنعتی امری ضروری است .
کلمات کلیدی: دلبستگی برند | دلبستگی محصول | وفاداری برند | اپراتورهای مالک | وسایل نقلیه خصوصی
حجم فایل: 140 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان
- ۹۵/۱۱/۲۲