هوش تجاری و یادگیری سازمانی: یک بررسی از فرایندهای ایجاد ارزش
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
هوش تجاری و یادگیری سازمانی: یک بررسی از فرایندهای ایجاد ارزش
عنوان انگلیسی مقاله:
Business intelligence and organizational learning: An empirical investigation of value creation processes
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Information & Management 54 (2017) 38–56
نویسنده:
Lior Fink, Nir Yogev, Adir Even
چکیده انگلیسی:
With
the aim of bridging the gap betweenwell-established research on
information technology (IT) value
creation and the emergent study of business intelligence (BI), this
study develops and tests a model of BI
value creation that is firmly anchored in both streams of research. The
analysis draws on the resourcebased view and on conceptualizations of
organizational learning to hypothesize about the paths by which
BI assets and BI capabilities create business value. The research model
is first assessed in an exploratory
analysis of data collected through interviews in three firms and then
tested in a confirmatory analysis of
data collected through a survey.
Keywords: Business intelligence (BI) | Business value | Resource-based
view (RBV) | Organizational learning | Exploration and exploitation
چکیده فارسی:
این
تحقیق با هدف ایجاد پل و پر کردن شکاف موجود میان تحقیقات تثبیتشده در
حوزهی ایجاد ارزش فناوری اطلاعات (IT) و مطالعات اورژانسی هوش مصنوعی
(BI)، یک مدل از ایجاد ارزش BI را توسعه داده و تست میکند، که این مدل
دستی در هر دو جریان از تحقیقات فوق دارد. به منظور فرضیهسازی در مورد
مسیرهایی که داراییها و قابلیتهای BI، ارزش کسبوکاری ایجاد میکنند،
تحلیلی بر روی دید مبتنی بر منبع و مفهومیسازی یادگیری سازمانی، طراحی
میشود. ابتدا مدل تحقیقی در یک تحلیل اکتشافی بر روی دادههای جمعآوری
شده از طریق مصاحبه در سه شرکت، مورد بررسی قرار گرفته و سپس این مدل در یک
تحلیل تاییدی بر روی دادههای جمعآوری شده از طریق یک مطالعهی مروری،
تست میشود.
کلمات کلیدی: هوش تجاری (BI) | ارزش کسبوکار | دید مبتنی بر منبع (RBV) | یادگیری سازمانی | اکتشاف و بهرهبرداری
حجم فایل: 232 کیلوبایت
قیمت:60000 تومان
- ۹۵/۱۱/۲۲