اهمیت هویت نام تجاری شرکت های بزرگ در مدیریت کسب و کار: کاربرد آن در بخش بانکی انگلستان
اهمیت هویت نام تجاری شرکت های بزرگ در مدیریت کسب و کار: کاربرد آن در بخش بانکی انگلستان
عنوان انگلیسی مقاله:
The importance of corporate brand identity in business management: An application to the UK banking sector
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - BRQ Business Research Quarterly Volume 19, Issue 1, January–March 2016, Pages 3–12
نویسنده:
Isabel Buil , Sara Catalán , Eva Martínez
چکیده انگلیسی:
Corporate
brand identity management is a key issue for any organisation.
Accordingly, its study is a research field of great interest. This paper
seeks to broaden the understanding
of this strategic activity and its effects. Specifically, it
investigates the concept of corporate
brand identity from the employees’ perspective in the UK financial
banking sector and analyses the link between brand identity management
and employees’ attitudes and behaviours.
Results indicate that organisations should pay special attention to the
corporate brand identity
management, given its influence on employees’ commitment with their
organisations, as well
as their brand performance and satisfaction.
KEYWORDS: Corporate brand identity | Commitment | Performance | Satisfaction | Banking
چکیده فارسی:
مدیریت
هویت نام تجاری شرکت یک موضوع کلیدی برای هر سازمان است. بر این اساس،
مطالعه آن یک زمینه پژوهشی با منافع بزرگ است. این مقاله به دنبال گسترش
درک درستی از این فعالیت استراتژیک و اثرات آن است. به طور خاص، این مقاله
به بررسی مفهوم هویت نام تجاری شرکت از دیدگاه کارکنان در بخش بانکی مالی
انگلستان و تجزیه و تحلیل ارتباط بین مدیریت هویت نام تجاری و نگرش و رفتار
کارکنان می پردازد. نتایج نشان می دهد که سازمان ها باید توجه ویژه ای به
مدیریت هویت نام تجاری شرکت های بزرگ، با توجه به تاثیر آن بر تعهد کارکنان
نسبت به سازمان و همچنین عملکرد نام تجاری و رضایت آنها داشته باشند.
کلمات کلیدی: هویت نام تجاری شرکت | تعهد | عملکرد | رضایت | بانکداری
حجم فایل: 452 کیلوبایت
قیمت: 36000 تومان
- ۹۵/۱۱/۲۳