کیفیت خدمات و درک از قیمت خدمات: تاثیر بر تبلیغات دهان به دهان و قصد بازدید مجدد
سال انتشار:
2016
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
کیفیت خدمات و درک از قیمت خدمات: تاثیر بر تبلیغات دهان به دهان و قصد بازدید مجدد
عنوان انگلیسی مقاله:
Service quality and price perception of service: Influence on word-of-mouth and revisit intention
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Journal of Air Transport Management 52 (2016) 42-54
نویسنده:
Chih-Hsing Sam Liu, Tingko Lee
چکیده انگلیسی:
Drawing on an overarching framework of marketing theory, this study develops and tests an integrated
model of service quality that explicates the affective mechanisms through which service quality is
associated with price perception of service (e.g., monetary price and behaviour price), word of mouth
(WOM) and revisit intention. In a sample of 484 low-cost airline passengers, we found service quality to
be related to increased price perception of service as a result of increasing passengers WOM, which also
creates success in this regard by increasing their revisit intention. Moreover, it is not surprising that there
was a positive relationship between service quality and WOM mediated by perceived value of monetary
price. The theoretical and empirical implications of these results are discussed.
Keywords: Service quality | Price perception of service | WOM | Revisit intention
چکیده فارسی:
با
ترسیمِ چارچوبی فراگیر از نظریه بازاریابی، این مطالعه مدلی یکپارچه از
کیفیت خدمات را توسعه و آزمایش می نماید که مکانیسم عاطفی را از طریق کیفیت
خدمات با درک از قیمت خدمات (به عنوان مثال، هزینه پولی و هزینه رفتاری)،
تبلیغات دهان به دهان ( WOM) و قصد بازدید مجدد را به وضوح توضیح می دهد.
در نمونه ای از 484 مسافر از خطوط هوایی کم هزینه، ما کیفیت خدمات را در
جهت افزایش درک قیمت خدمات برپا داشتیم که در نتیجه با افزایش WOM مسافران،
و همچنین ایجاد موفقیت در این زمینه با افزایش قصد بازدید مجدد در ارتباط
بود. علاوه بر این، تعجب آور نیست که یک رابطه مثبت بین کیفیت خدمات و WOM
واسطه ای با ارزش درک شده از هزینه پولی وجود داشته باشد. مفاهیم نظری و
تجربی از این نتایج مورد بحث قرار خواهند گرفت.
کلمات کلیدی: کیفیت خدمات | درک قیمت خدمات | WOM | قصد بازدید مجدد
حجم فایل: 517 کیلوبایت
قیمت:36000 تومان
- ۹۵/۱۱/۲۳