دلالت های تکاملی رسانه های اجتماعی برای مدیریت دانش سازمانی
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
دلالت های تکاملی رسانه های اجتماعی برای مدیریت دانش سازمانی
عنوان انگلیسی مقاله:
The evolutionary implications of social media for organizational knowledge management
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Information and Organization 27 (2017) 37–46
نویسنده:
Gerald C. Kane
چکیده انگلیسی:
Social
media has become a widely-adopted technology over the past decade,
affecting organizations in myriad ways. One of the most important is the
effect on organizational knowledge
management, in which social media overcomes many of the limitations of
previous generations
of knowledge management technologies. In this paper, I explore the
effects of social media on
organizational knowledge management. In doing so, I argue that social
media is not a monolithic class of technologies, but a diverse and
evolving technological infrastructure that supports
and changes the way people communicate and collaborate. Key aspects of
social media have
gone through a technological evolution over the past decade from cloud
computing, to mobile
technologies, and into analytics. Each of these shifts has distinct
implications for organizational
knowledge management, many of which have yet to be fully realized.
Furthermore, trends suggest that social media will continue to evolve
with emerging technologies, such as artificial intelligence, virtual
reality, and augmented reality, which will further influence how
organizational knowledge management is practiced. This evolutionary
perspective suggests
we may be closer to the beginning than the end of how social media will
affect organizations
and their knowledge management practices. As such, a broad perspective
on social media may
provide many open areas for research in coming years.
چکیده فارسی:
رسانه های اجتماعی درطی دهه گذشته تبدیل به یک فناوری شده اند که به صورت گسترده ای استفاده شده و ازطریق راههای زیادی بر سازمانها اثر گذار بوده اند. یکی از مهمترین اثرات، تاثیر آن روی مدیریت دانش سازمانی است که در آن رسانه های اجتماعی بر بسیاری از محدودیت های نسل های قبلی فناوری های مدیریت دانش غلبه می کنند. در این مقاله من تاثیرات رسانه های اجتماعی روی مدیریت دانش سازمانی را بررسی می کنم. در انجام این کار، من بحث می کنم که رسانه های اجتماعی، یک دسته یکپارچه از فناوری ها نیستند بلکه یک زیرساخت متنوع و درحال تکاملی هستند که راه و روش برقراری ارتباط و همکاری بین مردم را پشتیبانی کرده و آن را تغییر می دهد. جنبه های کلیدی رسانه های اجتماعی ازطریق یک تکامل فناوری درطی دهه گذشته و از محاسبات ابری به فناوری های سیار و تحلیلی تغییر کرده اند. هریک از این جابجایی ها دارای دلالت های متمایزی برای مدیریت دانش سازمانی هستند که بسیاری از آنها هنوزهم باید به صورت کامل محق شوند. به علاوه، گرایشات بیانگر این هستند که رسانه های اجتماعی به تکامل یافتن با فناوری های نوظهور مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت بسط یافته که تاثیر بیشتری روی اینکه چگونه مدیریت دانش سامانی عملی می شود می گذارند، ادامه خواهند داد. این دیدگاه تکاملی بیان می کند که ما ممکن است بیشتر از آنکه به انتهای چگونگی اثرگذاری رسانه های اجتماعی بر سازمانها و روشهای مدیریت دانش آنها نزدیک باشیم به آغاز آن نزدیک تر باشیم. همینطور یک دیدگاه گسترده روی رسانه های اجتماعی می تواند حوزه های باز برای تحقیق در سالهای آینده را فراهم کند.
حجم فایل: 72 کیلوبایت
قیمت: 36000 تومان(10% تخفیف)
توضیحات اضافی:
- ۹۶/۰۷/۲۹