مدل بازرایابی جدید به منظور نجات صنعت گردشگری: مدارک و شواهد پس از بهار عربی مصر
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
مدل بازرایابی جدید به منظور نجات صنعت گردشگری: مدارک و شواهد پس از بهار عربی مصر
عنوان انگلیسی مقاله:
A new marketing mix model to rescue the hospitality industry: Evidence from Egypt after the Arab Spring
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Future Business Journal 3 (2017) 47–69
نویسنده:
Doaa Salmana, Yasser Tawfik, Mohamed Samy, Andrés Artal-Tur
چکیده انگلیسی:
After
January 25th 2011 Egypt witnessed political, economic and social
instability leading to drastic consequences in the
hospitality and tourism industry. Thus unstable situation reflected on
the deteriorated occupancy percentages that led to declined
profit margins, higher employee layoffs and degraded quality of product
and services. The objectives of this research is to examine
how the Egyptian hospitality properties manage this dilemma through
their marketing practices, and to propose a new marketing
mix model that adds new layers of depth to the traditional marketing mix
model. A methodological framework was designed to
help in the assessment process of management practices pertaining to
marketing initiatives during times of crisis. Results indicated
the presence of tactical elements that assembled the traditional
marketing mix model in the investigated hotels. However, these
elements are not effectively used and the interaction between them not
appears very clear. Results also indicated that the new
proposed model would help in providing a framework for the Egyptian
hospitality industry to maintain their competitive position
during crisis time and avoiding undesired situations for labour force
and decline of companies revenues.
Keywords: Tourism | Hotel industry | Crisis management | Marketing mix | Transition process
چکیده فارسی:
پس
از 25 ژانویه 2011، مصر شاهد بیثباتیهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود
که منجر به پیامدهای شدید در صنعت توریسم و گردشگری آن شد. بنابراین این
وضعیت ناپایدار منجر به وخامت وضعیت اشتغال، کاهش حاشیه سود، اخراج بالای
کارمندان و کیفیت پایین خدمات و محصولات گردید. هدف از این پژوهش، بررسی
چگونگی خصوصیات گردشگری مصر و مدیریت این معضل از طریق شیوههای بازاریابی و
ارائه یک مدل بازاریابی جدید است که لایههای جدیدی را به عمق مدل آمیخته
بازاریابی سنتی میافزاید. چارچوب روششناختی برای مساعدت به فرآیند
ارزیابی شیوههای مدیریت مرتبط با طرحهای بازاریابی است که در زمان بحران
طراحی شده است. نتایج نشان داد، وجود عناصر تاکتیکی که مجموع مدل آمیختهی
بازاریابی سنتی است در هتلها بررسی گردید. با این حال این عناصر به طور
موثر به کار گرفته نمیشود و به نظر نمیرسد تعامل بین آنها شفاف باشد.
همچنین نتایج نشان داد که مدل ارائه شده جدید، چارچوبی را برای صنعت
گردشگری مصر ارائه مینماید که موقعیت رقابتی مصر را در زمان بحران حفظ
نموده و به اجتناب از موقعیتهای ناخواسته برای نیروی کار و کاهش درآمد
شرکت، کمک مینماید.
کلید واژه: گردشگری | صنعت هتلداری | مدیریت بحران | آمیخته بازاریابی | روند انتقال.
حجم فایل: 2119 کیلوبایت
قیمت:
- ۹۶/۰۷/۲۹