چگونه قابلیتهای بازاریابی و عملکرد فعلی اهداف استراتژیکی در بازارهای بین المللی را بر می انگیزاند
سال انتشار:
2017
ترجمه فارسی عنوان مقاله:
چگونه قابلیتهای بازاریابی و عملکرد فعلی اهداف استراتژیکی در بازارهای بین المللی را بر می انگیزاند
عنوان انگلیسی مقاله:
How marketing capabilities and current performance drive strategic intentions in international markets
منبع:
Sciencedirect - Elsevier - Industrial Marketing Management (2017)
نویسنده:
Anna Kaleka, Neil A. Morgan
چکیده انگلیسی:
Drawing
from two strategic views of the firm—the capability-based view and
performance-feedback theory—this
study examines the role of both marketing capabilities and current
market performance as potential influencers
of two key aspects of the intended future competitive strategy of firms
operating in international markets: efficiency and marketing
differentiation. Hypotheses are developed and tested in a survey of a
sample of British
exporting manufacturers. The findings are supportive of a more prominent
role of marketing capabilities over recent market performance on future
strategic intentions in export markets. Additional analyses of firms
with an
already established market position reveal a clear effect of
informational capability on marketing differentiation
and of product development capability and current market performance on
efficiency intentions. We also find
that target international market competitive intensity is a direct
driver of efficiency-related but not differentiation-related strategic
intentions.
Keywords: Strategic intentions | Marketing capabilities | Market
performance | Cost efficiency | Differentiation | Competitive intensity |
International marketing | Performance feedback | Exporting
چکیده فارسی:
برداشتِ
از دو دیدگاه استراتژیکی و قابلیت های شرکت ها مبتنی بر تئوری بازخورد
عملکرد هاست. این مطالعه به بررسی نقش هر دو عاملِ قابلیت های بازاریابی و
عملکرد بازار پرداخته و در حال حاضر آنرا بعنوان تاثیرگذار ترین عامل
بالقوه از دو جنبهء کلیدی از استراتژی های رقابتی در آینده در نظر گرفته
است که شرکت های فعال در بازارهای بین المللی را در خود گنجانده است که
شامل تمایز در بهره وری و بازاریابی است. فرضیه ها توسعه یافته اند و طی
نظرسنجی، از نمونه ای از تولید کنندگان صادرات در بریتانیا آزمونی بعمل
آمد. این یافته ها حامی نقش برجستهء بیشتری از قابلیت های بازاریابی بر
عملکرد اخیر بازار بر قصد استراتژیکی در بازارهای صادراتی در آینده را
داراست. تجزیه و تحلیل بیشتر از شرکت ها با موقعیت بازار در حال تاسیس
آشکار گشته که به وضوح تاثیر قابلیت های اطلاعاتی بر تمایز بازاریابی و
قابلیت توسعه محصول و عملکرد فعلی بازار بر قصد بهره وری را نشان می دهد.
ما همچنین دریافتیم که هدفِ شدت رقابت در بازارهای بین المللی مربوط به
بهره وری مستقیم است و تمایزی را در جهت نیات استراتژیکی برقرار نمی کند.
کلید واژه ها: اهداف استراتژیک | قابلیت های بازاریابی | عملکرد بازار |
بهره وری هزینه | تفکیک | شدت رقابت | بازاریابی بین المللی | بازخورد
عملکرد | صادرات
حجم فایل: 217 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان
- ۹۶/۰۷/۲۹